Jak działa serwis maszyn do czyszczenia obuwia w programie Shine&Go by Heute? Część 2
Wywiad z serwisantem Rafałem
W poprzednim wywiadzie z Konradem (Kierownikiem Serwisu) omówiliśmy, jak wygląda organizacja serwisu maszyn do czyszczenia obuwia w programie Shine&Go by Heute. Jeśli nie czytałeś poprzedniego artykułu, to sprawdź: Pierwsza część wywiadu z Serwisantami na temat pracy z Shine&Go by Heute
Tym razem zagłębimy się w kulisy pracy serwisu i przyjrzymy się temu, czego klienci nie widzą – czyli logistyce, konserwacji i naprawom maszyn. Naszym rozmówcą jest Rafał, jeden z Serwisantów, który na co dzień odwiedza Klientów, wymienia maszyny i dba o ich sprawne działanie. Rafał jest w stałym kontakcie z klientami i zapewnia doskonałą obsługę posprzedażową. Co istotne, Rafał pracuje z firmie Heute Service już od wielu lat. Klienci darzą go zaufaniem i cenią błyskawiczną pomoc, dobrą radę i wsparcie. Przyjazne relacje z klientami są siłą naszej firmy. Klienci czują się z nami bezpiecznie w sprawach biznesowych, ale też cieszą się na przyjazdy naszych Serwisantów tak po prostu, po ludzku. I z tego jesteśmy naprawdę dumni.
Jak wygląda Twoja praca na co dzień?
Rafał: Z perspektywy Klienta proces serwisu jest bardzo prosty – co 3 miesiące pojawiamy się, aby wymienić brudną maszynę do czyszczenia butów na czystą, pachnącą i w pełni sprawną. Sama wymiana w obiekcie Klienta trwa dosłownie kilka sekund. To, co dzieje się za kulisami, jest jednak znacznie bardziej skomplikowane. Każda wymiana to efekt starannie zaplanowanej logistyki i intensywnej pracy całego zespołu serwisowego. Konrad, Kierownik Serwisu, planuje „trasówki” dla nas, serwisantów. Dzięki temu dokładnie wiemy, którego Klienta kiedy trzeba odwiedzić, aby wymienić czyszczarkę do butów. Działamy na terenie całej Polski, jeździmy do Klientów regularnie co 3 miesiące. Zapewniamy również obsługę zdalną w razie pytań pomiędzy zaplanowanymi serwisami.
Przeczytaj też: Dlaczego regularny serwis maszyny do czyszczenia i polerowania butów jest konieczny?
Co dzieje się z maszyną po jej zabraniu od klienta?
Rafał: Po odbiorze maszyna trafia do naszej siedziby, gdzie Mistrz Serwisu Jacek i jego zespół przeprowadzają pełny proces regeneracji. Najpierw dokładnie czyścimy urządzenie, usuwając wszelkie zabrudzenia, błoto i kurz. Następnie przeprowadzamy przegląd techniczny, sprawdzając stan szczotek, silnika i pozostałych podzespołów. Jeśli jakakolwiek część wymaga wymiany, dokonujemy jej od razu. Ważnym elementem konserwacji jest także uzupełnienie naturalnej pasty do butów na bazie wosku pszczelego, która zapewnia połysk, chroni przed zabrudzeniami i wilgocią oraz wydłuża żywotność obuwia. Pasta jest naturalna w 100%, a więc ma ograniczony okres przydatności. Zapewniamy także regularną jej wymianę, aby zapewnić stały dostęp do skutecznej ochrony obuwia.
Jakie są najczęstsze problemy techniczne, z którymi się spotykacie w maszynach do czyszczenia obuwia?
Rafał: Najczęściej mamy do czynienia z zabrudzeniem szczotek lub zużyciem pasty. Jest to zupełnie naturalny proces w przypadku regularnego używania czyszczarek przez klientów. Oznacza to po prostu, że maszynę trzeba regularnie czyścić i serwisować, aby dobrze pełniła swoją funkcję i właśnie o to dbamy w usłudze serwisu. Jeśli maszyna do czyszczenia obuwia nie jest regularnie serwisowana, zamiast czyścić, może zaczynać brudzić buty. W skrajnych przypadkach brak konserwacji może prowadzić nawet do uszkodzenia łożysk czy silnika, co generuje wysokie koszty naprawy. Dlatego tak ważne jest regularne serwisowanie urządzeń – w ramach programu Shine&Go by Heute wszystkie te działania (serwis, przeglądy, ewentualne naprawy) są wliczone w abonament, co eliminuje ryzyko niespodziewanych wydatków. Należy pamiętać, że czyszczarka to sprzęt mechaniczny i jak każde takie urządzenie wymaga regularnych przeglądów – dokładnie tak jak samochód.
Czy zdarza się, że klienci zgłaszają się do Was z problemami?
Rafał: Pokazujemy klientom jak skorzystać z czyszczarki, zostawiamy im instrukcję obsługi, ale zdarza się, że czasem ktoś zadzwoni z pytaniami. W takich przypadkach zawsze jesteśmy dostępni – albo udzielamy wsparcia telefonicznego, albo przyjeżdżamy na miejsce, jeśli wymaga tego sytuacja.
Co z klientami, którzy mają maszyny Heute, ale nie korzystają z regularnego serwisu?
Rafał: Często zgłaszają się do nas firmy, które kiedyś kupiły maszynę Heute, ale nie dbały o jej konserwację. Efekty są widoczne – urządzenie wygląda nieestetycznie, brudzi buty, a w skrajnych przypadkach może się nawet zepsuć. Często klienci decydują się wtedy na dołączenie do programu Shine&Go, który gwarantuje im kompleksowy serwis, a my przywracamy ich urządzenia do pełnej sprawności. Brudna czyszczarka zniechęca klientów i może wpływać negatywnie na wizerunek firmy. Klienci coraz częściej to rozumieją i dostrzegają potrzebę serwisu. Wykonana przez nas usługa serwisu jest sprawna, regularna i profesjonalna. Natomiast niski miesięczny abonament sprawia, że jest to rozwiązanie bardziej opłacalne niż budowanie kompetencji serwisowych po stronie klienta.
Dlaczego regularny serwis maszyny do czyszczenia butów jest tak ważny?
Rafał: To jak z samochodem – jeśli nie robisz przeglądów i nie wymieniasz oleju, to w końcu coś się zepsuje. W przypadku maszyn do czyszczenia obuwia zaniedbanie serwisu prowadzi do gorszej jakości czyszczenia, a w skrajnych przypadkach nawet do awarii. Dlatego w firmach zalecamy serwis co 3 miesiące. W ramach abonamentu klient nie musi martwić się dodatkowymi kosztami napraw czy wymiany części – wszystko jest w cenie.
Zakup czy wynajem maszyny do czyszczenia obuwia? Poradnik dla świadomych menedżerów
Jak układa się współpraca z klientami?
Rafał: Bardzo dobrze. Współpracujemy głównie z hotelami, biurowcami, galeriami handlowymi i innymi firmami, gdzie czystość i estetyka są kluczowe. Mamy również rozwiązania dedykowane do obuwia roboczego, na które decydują się firmy produkcyjne, logistyczne i magazyny. Mamy wielu stałych klientów, którzy cenią naszą rzetelność. Jeden z zarządców obsługiwanej przez nas nieruchomości powiedział kiedyś: „Tylko firma Heute Service może wejść na nasz budynek i robić serwis” – to nie tylko wyraz sympatii, ale też zaufania, które budowaliśmy przez lata.
Co najbardziej lubisz w swojej pracy?
Rafał: Satysfakcję daje mi świadomość, że dzięki naszej pracy klienci mogą cieszyć się bezproblemowym użytkowaniem maszyn. Cieszy mnie również dobry kontakt z klientami i ich zadowolenie z wykonywanych przeze mnie usług serwisowych.
Dziękuję za rozmowę o serwisie elektrycznych czyszczarek do butów Shine&Go by Heute!
Rafał: Również dziękuję!